MUZIEJUS GAMTOJE | MUZIEJAUS LANKYMAS | NAUJIENOS | ATRADIMŲ ERDVĖ | SKULPTŪRA IŠ TV | EDUKACIJA | KONFERENCIJŲ SALĖS | RENGINIŲ GALIMYBĖS | RESTORANAS | KNYGOS IR SUVENYRAI | PAŠTAS | SERTIFIKATAS | RĖMĖJAI | ISTORIJA | STRAIPSNIAI
Massimo Ghiotti kūrinys Europos parke
|
Massimo Ghiotti galerijoje Titanikas ir Europos parke |
||
Massimo Ghiotti tai menininkas, metalą pasirinkęs savo mėgstama kūrybine medžiaga, pradedant jau pirmaisiais, 1970 m jo sukurtais darbais. Šiuo laikotarpiu skulptūros buvo bronzinės, kuomet autorius sekė idėja žmogaus kūną atvaizduoti galinga plastikos jėga, tačiau neilgai trukus šį stilių paliko, tam kad galėtų įsigilinti į labiau išieškotą, rafinuotą išraišką, kurioje metalas tapo medžiaga, padėjusia atvaizduoti dar nematytas formas bei monumentalias skulptūras. Įtampos, erdvės ir elementai tampa vieniu nepaisant juose esančių grubių, kitos tipologijos komponentų ar, tiesiog, postindustrinių detalių. Visi kartu jie formuoja elegantišką ir iškilmingą architektūrą.
Šio autoriaus darbus turime galimybę matyti šiuolaikinio meno muziejuje po atviru dangumi Europos parke. Čia eksponuojamoms skulptūroms Massimo Ghiotti naudoja ne šiaip industrines medžiagas, bet konkrečias konstrukcijų detales, dažniausiai turinčias potencialią judėjimo galimybę spyruokles, stūmoklius, krano žnyples ir pasak meno kritikės Laimos Kreivytės, judėjimas jam svarbus ne vietos pakeitimo prasme, o jėgos traukos ir stūmimo... Ghiotti taip sudėlioja metalinius konstrukcijų elementus, kad žiūrovas pasijunta stebįs įtemptą erdvinį trilerį.
Titanike vykstančioje Kitapus regimybės parodoje, pasineriame į kitokią ekspresiją ir sutinkame naujas Massimo Ghiotti naudojamas metalo formas. Jos jau praradę savo trimatę išraišką bei intensyvų brutalumą, kuriuos anksčiau autorius pasitelkdavo jėgai skulptūrų elementuose išreikšti. Metalas vis dar dominuoja, tačiau naudojamas drobės pavidalu. Tai nerūdijančio plieno plokštės - jose sąryšis, darbo pobūdžio tęstinumas bei įtampos išlieka. Erdvės bei formos taip pat įkvepia gyvybę šioms drobėms, viskas sugrįžta ir nukreipia vėl į kitus kūrinius. Ritmą ir įtampą joms suteikia intensyvios spalvos, geometriniai ženklai, tuštumos ir nuolatinė refleksų kaita. Visas šias jėgas savyje talpina plieno plokštė, kūriniui suteikianti ant drobės tapyto kūrinio iškilmingumo. Parodoje taip pat eksponuojamos kai kurios modulinės skulptūros iš serijos Urbane (Miesto) susipažįstame su dar viena išraiškinga Massimo Ghiotti pasaulio tema. Tai mažų dimensijų nerūdijančio arba apdoroto plieno skulptūros; kartotinių geometrinių formų elementų visuma, konceptualiose dieviškos proporcijos formulės paieškose sudaranti kūrinius. Šios formulės pritaikymas, skulptūroms suteikia harmoningumo bei elegancijos ir tampa dar vienu autoriaus, dirbančio su menui neįprastomis medžiagomis, klasikinės išraiškos bandymu.
Parengta pagal Vilniaus dailės akademijos galerijos Titanikas ir Europos parko informaciją Kuratorius: Enzo Fornaro
|