MUZIEJUS GAMTOJE | MUZIEJAUS LANKYMAS | NAUJIENOS | ATRADIMŲ ERDVĖ | SKULPTŪRA IŠ TV | EDUKACIJA | KONFERENCIJŲ SALĖS | RENGINIŲ GALIMYBĖS | RESTORANAS | KNYGOS IR SUVENYRAI | PAŠTAS | SERTIFIKATAS | RĖMĖJAI | ISTORIJA | STRAIPSNIAI

Massimo Ghiotti kūrinys  Europos parke

 

 

 

Massimo Ghiotti – galerijoje „Titanikas“ ir Europos parke

 

Massimo Ghiotti – tai menininkas, metalą pasirinkęs savo mėgstama kūrybine medžiaga, pradedant jau pirmaisiais, 1970 m jo sukurtais darbais. Šiuo laikotarpiu skulptūros buvo bronzinės, kuomet autorius sekė idėja žmogaus kūną atvaizduoti galinga plastikos jėga, tačiau neilgai trukus šį stilių paliko, tam kad galėtų įsigilinti į labiau išieškotą, rafinuotą išraišką, kurioje metalas tapo medžiaga, padėjusia atvaizduoti dar nematytas formas bei monumentalias skulptūras. Įtampos, erdvės ir elementai tampa vieniu – nepaisant juose esančių grubių, kitos tipologijos komponentų ar, tiesiog, postindustrinių detalių. Visi kartu jie formuoja elegantišką ir iškilmingą architektūrą.

 

Šio autoriaus darbus turime galimybę matyti šiuolaikinio meno muziejuje po atviru dangumi Europos parke. Čia eksponuojamoms skulptūroms Massimo Ghiotti naudoja ne šiaip industrines medžiagas, bet konkrečias konstrukcijų detales, dažniausiai turinčias potencialią judėjimo galimybę – spyruokles, stūmoklius, krano žnyples ir pasak meno kritikės Laimos Kreivytės, „judėjimas jam svarbus ne vietos pakeitimo prasme, o jėgos – traukos ir stūmimo... Ghiotti taip sudėlioja metalinius konstrukcijų elementus, kad žiūrovas pasijunta stebįs įtemptą erdvinį trilerį.“

 

„Titanike“ vykstančioje „Kitapus regimybės“ parodoje, pasineriame į kitokią ekspresiją ir sutinkame naujas Massimo Ghiotti naudojamas metalo formas. Jos jau praradę savo trimatę išraišką bei intensyvų brutalumą, kuriuos anksčiau autorius pasitelkdavo jėgai skulptūrų elementuose išreikšti. Metalas vis dar dominuoja, tačiau naudojamas drobės pavidalu. Tai nerūdijančio plieno plokštės - jose sąryšis, darbo pobūdžio tęstinumas bei įtampos išlieka. Erdvės bei formos taip pat įkvepia gyvybę šioms ‘drobėms’, viskas sugrįžta ir nukreipia vėl į kitus kūrinius. Ritmą ir įtampą joms suteikia intensyvios spalvos, geometriniai ženklai, tuštumos ir nuolatinė refleksų kaita. Visas šias jėgas savyje talpina plieno plokštė, kūriniui suteikianti ant drobės tapyto kūrinio iškilmingumo. Parodoje taip pat eksponuojamos kai kurios modulinės skulptūros iš serijos „Urbane“ („Miesto“) – susipažįstame su dar viena išraiškinga Massimo Ghiotti pasaulio tema. Tai mažų dimensijų nerūdijančio arba apdoroto plieno skulptūros; kartotinių geometrinių formų elementų visuma, konceptualiose „dieviškos proporcijos“ formulės paieškose sudaranti kūrinius. Šios formulės pritaikymas, skulptūroms suteikia harmoningumo bei elegancijos ir tampa dar vienu autoriaus, dirbančio su menui neįprastomis medžiagomis, klasikinės išraiškos bandymu.

 

Parengta pagal Vilniaus dailės akademijos galerijos „Titanikas“ ir Europos parko informaciją

Kuratorius: Enzo Fornaro

 

Kitos Naujienos

 

Atgal į pradžią.