EUROPOS PARKAS
MUZIEJUS GAMTOJE | ATRADIMŲ ERDVĖ | SKULPTŪRA IŠ TV | NAUJIENOS | MUZIEJAUS LANKYMAS | EDUKACIJA | RESTORANAS | KONFERENCIJŲ SALĖ | RENGINIŲ GALIMYBĖS | SUVENYRAI | PAŠTAS | SERTIFIKATAS | RĖMĖJAI | ISTORIJA | STRAIPSNIAI
Teddy Josephsen Louisianos modernaus meno muziejaus (Danija) edukatorius |
MUZIEJŲ EDUKACIJOS OBJEKTYVE - MODERNUS IR ŠIUOLAIKINIS MENAS |
||
Dėmesio formavimas. Louisiana vieta ir praktika Teddy Josephsen Louisianos edukacijos skyriuje mes siekiame pasiūlyti alternatyvią erdvę mokymuisi. Čia esanti aplinka, architektūra, gamta priešpastatoma mokyklos rutinai. Tad alternatyvi aplinka sukuriama ne tik dėl mokymo metodų kaitos, bet ir dėl pačios vietos pakeitimo. Louisianos modernaus meno muziejus buvo įkurtas 1958 metais. Jis yra skandinaviškojo funkcionalizmo pavyzdys: lengvumas, patogumas, patrauklumas ir praktiškumas. Architektūrinis sprendimas čia yra toks, kad nėra vienos didelės, ilgos erdvės ar tobulo taško iš, kurio būtų galima viską pamatyti. Tai yra ribota erdvė, kai apžiūri tiek kiek matai ir nueini iki galutinio matomo taško, atsiveria nauja erdvė. Louisiana yra įsikūrusi 35 km. į šiaurę nuo Kopenhagos. Daugumai vizituojančių mokyklų grupių reikia vykti traukiniu ar autobusu, norint pasiekti muziejų, tad pati kelionė paruošia vaikus susitikimui, sukeldama jų susijaudinimą bei tam tikrus lūkesčius: išvykimas iš miesto. Iš ten, kur viskas gerai pažįstama, pamatyti šį keistą dalyką meną. Muziejaus erdvė nėra eilinė. Tai erdvė, kuri turi savo charakteristikas, specifinį kraštovaizdį. Ši architektūros ir vietos integracija yra labai svarbi, kuomet tu susitinki su moksleiviais. Tau nereikia kovoti už jų dėmesį, kadangi pati vieta prikausto jų dėmesį. Visa Lousianos atmosfera fokusuoja dėmesį. Moksleiviai jaučia, kad tai yra speciali vieta, kur gali atsitikti neįtikinamiausi dalykai. Muziejuje yra laikomasi požiūrio, kad skulptūros kaip ir žmonės, kad galėtų kvėpuoti turi turėti savo erdvę, savo teritoriją. Taigi visos skulptūros turi savo vietą, savo apžvalgos aikštelę ir yra pasklidusios po visą parką. Kalbant apie meną reikia pasakyti, kad muziejuje yra ilgalaikė kolekcija ir greta organizuojamos trumpalaikės parodos. Mokytojams muziejus sudaro galimybę parodyti laiko tėkmę, apžvelgti skulptorių darbo raidą, nuo figūrų formavimo iki abstrahavimo. Tai galimybė vaizdingai pademonstruoti įvairius principus ir konstravimo galimybes: kaip konstruojamos figūros, kaip naudojamos geometrinės formos, kas yra minimalizmas. Edukacijos skyriaus tikslas praplėsti
moksleivių kritinio mąstymo bei analitinius gebėjimus modernaus ir šiuolaikinio
meno srityje ir tuo pačiu skatinti jų kultūrinio identiteto formavimąsi bei
toleranciją kultūrų skirtumams. Į muziejų atvykusios grupės susitinka su
edukatoriumi, kuris turėdamas specializuotas žinias, sieks atverti naujus
aspektus, kas sudarys prielaidas gimti naujoms įžvalgoms. Vizitas pradedamas pasisveikinimu ir vizito turinio pristatymu (antras dėmesio formavimo būdas). Yra išdėstomi šio vizito elementai:
Šie keturi lygiai nebūtinai gali vystytis kaip progresija, einant tolyn ir gilyn. Netikėta moksleivio pastaba gali pakreipti iš anksto paruoštą planą labai įdomia linkme. Edukacinių programų metu nagrinėjant postmodernistinius darbus labai svarbu yra sustabdyti akimirką. Edukatoriui dirbant su vaikų grupe, kiekvieną kartą yra svarbu sulėtinti pulsą ir padaryti taip, kad vaikai stabtelėtų, kad jie fenomenologiškai suvoktų pasaulį ir, kad pradėtų suvokti kitaip. Susikaupimui ir sustabdymui Louisianos muziejuje kartais naudojama tokia metodika: vaikams pasiūloma pasirinkti jiems patinkančią vietą meno kūrinio atžvilgiu ir ten atsistojus jį nupiešti ar padaryti eskizą. Vėliau, kai vaikų darbai jau būna baigti, ant žolės surengiama parodėlė ir aptariama, kad tas pats objektas gali atrodyti kitaip ir yra kitoks priklausomai nuo to kaip mes suvokiame, kokiu atstumu esame nuo jo nutolę ir kaip asmeniškai į jį žiūrime. Edukacijos tikslai:
Vystyti kritinius ir analitinius
įgūdžius modernaus ir šiuolaikinio meno srityje Dialogo vystymas yra mūsų edukacinės veiklos pagrindas, kertinis akmuo. Dialogą mes suvokiame kaip:
Dialogas sinchronizuoja klasę; mes esame toje pačioje tonacijoje, sekame tą pačią mintį. Jis suteikia edukatoriui grįžtamąjį ryšį, leidžia jam žinoti, ar grupė yra čia ir dabar: ką jie supranta, kaip jie reaguoja į darbus, jų išorę ir turinį, ir t.t. Grįžtamasis ryšys leidžia edukatoriui pakreipti klausimus ir temas atitinkama linkme, rasti balansą tarp vienpusės ir dvipusės komunikacijos:kaip rasti balansą tarp pasakojimo, rodymo ir komunikacijos. Kada klausti klausimus, kada kvestionuoti jų atsakymus ir kada dialogą pakylėti į kitą lygmenį ar naudoti jų atsakymus kaip pagrindą naujiems klausimams. Be abejo darbuotojas turi išmanyti tai ką jis daro, yra specialios žinios ir jomis privaloma remtis, kita vertus - būtina labai jautriai reaguoti į situaciją ir pasikliauti savo intuicija. Edukacinės programos vedėjui yra būtinos socialinės psichologijos žinios tam, kad į dialogą sugebėtų įtraukti ir pasyviuosius vaikus ir vaikus, kurių interesas yra gatvė, ir kad kalbėtų ne vien tik klasės pirmūnai, bet ir daugiau vaikų galėtų išsakyti savo nuomonę. Užsiėmimai muziejuje: Plačiau apie Louisianos modernaus meno muziejų: www.louisiana.dk |