MUZIEJUS GAMTOJE | MUZIEJAUS LANKYMAS | NAUJIENOS | ATRADIMŲ ERDVĖ | SKULPTŪRA IŠ TV | EDUKACIJA | KONFERENCIJŲ SALĖS | RENGINIŲ GALIMYBĖS | RESTORANAS | KNYGOS IR SUVENYRAI | PAŠTAS | SERTIFIKATAS | RĖMĖJAI | ISTORIJA | STRAIPSNIAI
Projekto leidinys ispanų, anglų, italų ir lietuvių kalbomis (pdf)
|
PUENTEBRIDGEPONTETILTAS Meno parkai gamtoje: tiltas šiuolaikinio meno mokymui mokykloje |
||
TILTAS nauja patirtis, įgyta šiuolaikiniam menininkui bendraujant su vaikais. O šiai patirčiai įgyti pasirinkta ypatinga vieta skulptūrų parkas. Dvi institucijos - NMAC fondas (Ispanija) ir Arte in Erba (Italija) - gerai žinodamos viena kitos veiklą šiuolaikinio meno srityje ir susidomėjimą meno edukacija, 2003 metų vasaros pabaigoje sumanė bendrą projektą, skatinantį naujus mokymo būdus šiuolaikiniam menininkui bendraujant su pradinių klasių mokiniais. 2004 m. prisijungti prie projekto buvo pakviesti skulptūrų parkai daug dirbantys edukacijos srityje - Europos parkas (Lietuva) ir Jorkšyro skulptūrų parkas (Didžioji Britanija). Visos keturios projekte dalyvaujančios institucijos yra įsikūrusios gamtoje: NMAC fondas ir Jorkšyro skulptūrų parkas kaimiškame kraštovaizdyje, o Europos parkas ir Arte in Erba natūralioje gamtinėje aplinkoje užmiestyje.
Dalyvauti projekte buvo pakviesti 5 -11 metų moksleiviai ir šiuolaikiniai menininkai. Siekiant priartinti vaikus prie šiuolaikinio meno, į skulptūrų parkus jie buvo pakviesti ne tik susipažinti su pagrindiniais šiuolaikinio meno kūrinių atviroje erdvėje bruožais, bet ir eksperimentuoti. Menininkas tarsi gidas vedė vaikus meno pažinimo keliu, atskleisdamas individualų požiūrį į įvairius kūrybinio proceso aspektus. Projekte dalyvaujantys skirtingi žmonės turėjo pasiekti bendrą tikslą surasti geriausią būdą supažindinti vaikus su meno pasauliu.
Nors visi projekto partneriai, pasirinkdami savo šalies menininką ir pradinę mokyklą, vadovavosi tais pačiais principais, tačiau menininkai bendraudami su vaikais naudojo kūrybiškus ir labai skirtingus metodus: Jane Leigh ir vaikai iš Vakarų Bretono mokyklos kūrybinį procesą pradėjo stebėdami natūralią gamtą Jorkšyro skulptūrų parke; Luigi Mainolfi Čelėje pasinaudojo pasaka, kurią Il Castello mokyklos mokiniai, padedami Arte in Erba darbuotojų, pratęsė lipdydami molio dirbinius; Europos parke menininkas Mindaugas Tendziagolskis A.Vienuolio gimnazijos trečiokams pasiūlė žaismingą metodą, akcentuodamas žiūrovo sąveiką su meno kūriniais, kviesdamas vaikus aktyviai dalyvauti ir žaisti; Cristina Lucas, remdamasi NMAC fondo parke eksponuojamais darbais, vedė vaikus į jaudinamą meno pažinimo kelionę nuo objekto prie akcijų. Menininkų kūrybinių kelių skirtingumas, be abejo, paveikė kūrybinį mokymo procesą: kiekvieno menininko padaryta įtaka atsispindėjo vaikų darbuose. Visame kūrybos procese vaikų indėlis buvo esminis.
Paskutinis projekto žingsnis yra keliaujanti paroda, 2005 metų pavasarį lankanti visas projekto partneres. Šiuo metu keliaujanti paroda atvyko į Europos parką. Šia paroda siekiama parodyti projekto visapusiškumą ir leisti palyginti skirtingus eksperimentus. Bendradarbiavimas tarp šių keturių skulptūrų parkų yra žingsnis siekiant paversti šias vietas kultūriniais ir meniniais periferiniais centrais Europoje.
Be abejo, projekto rezultatas tai ir šių keturių institucijų indėlis kuriant visuomenę, kurioje gyvens tolerantiškesni vaikai, geriau sugebantys stebėti, norintys suprasti ir įvairiais aspektais įvertinti naujus patyrimus savo gyvenime. Svajojame ir apie šios iniciatyvos sklaidą ji galėtų sujungti daugiau kaip 70 visoje Europoje egzistuojančių skulptūrų parkų.
Projekto organizatorius: NMAC fondas Projekto partneriai: Europos Parkas, Jorkšyro skulptūrų parkas ir Arte in Erba.
Projekto leidinys ispanų, anglų, italų ir lietuvių kalbomis (pdf)
|